Procedure voor het retourneren van goederen

Waar heeft u de producten gekocht die u wilt retourneren?

Voor ABO's en geregistreerde klanten die de producten rechtstreeks bij Amway hebben gekocht, geldt de onderstaande procedure. Als u de producten bij een andere ABO hebt gekocht, neemt u rechtstreeks contact op met die persoon voor de afhandeling van de retourzending. Als u uw producten als gastklant hebt gekocht, ontvangt u in de bevestigingsmail van uw bestelling instructies voor het retourneren.

Procedure voor ABO's en geregistreerde klanten

Om uw retouraanvraag te voltooien moet u inloggen op uw account, naar 'Bestelgeschiedenis' gaan, de bestelling selecteren en de retourprocedure starten door op de knop 'Retourneren' te drukken. Volg het menu om uw aanvraag succesvol af te ronden. U ontvangt een retourbevestigingsmail met instructies om uw pakket naar Amway te verzenden.

1 Meld u aan

2  Ga naar “Mijn Bestellingen”

s3 Selecteer de te retourneren bestelling

s4 Druk op de knop “Retourneren”

5 Volg het menu om uw aanvraag succesvol af te ronden

6 Controleer uw mail voor verdere instructies

Verzend het pakket altijd onder vermelding van het retournummer. Vraag de ophaalservice voor uw pakket aan (zoals beschreven in uw retourbevestigingsmail) en bewaar het track-and-tracenummer voor uw administratie. Na aankomst bij Amway worden de goederen en documenten gecontroleerd op volledigheid en feitelijke juistheid in overeenstemming met de regels voor het retourneren van goederen (zie hieronder). Indien van toepassing vindt restitutie of vervanging plaats.

Deze procedure is alleen van toepassing wanneer ABO's of klanten de goederen rechtstreeks bij Amway hebben gekocht. Klanten die goederen bij hun ABO hebben gekocht, moeten contact opnemen met die ABO voor de retourprocedure.

Algemene regels voor het retourneren van goederen

Staat van het product:
Alleen die producten worden gecrediteerd die:
  • een productfout vertonen,
  • in beschadigde toestand zijn geleverd, hetgeen niet onmiddellijk bij de levering kon worden vastgesteld,
  • door ABO's of klanten zijn teruggestuurd op basis van de tevredenheidsgarantie die voor dat specifieke geval van toepassing is.

Beschadigde producten, of producten die ongeschikt zijn voor wederverkoop als gevolg van onjuiste opslag en/of onjuist gebruik, worden niet gecrediteerd en zullen worden geretourneerd.

Vervoerskosten: retourzendingen zijn gratis als u gebruik maakt van de ophaaldienst. Retouraanvragen: worden automatisch verwijderd als de producten niet binnen 3 maanden naar Amway zijn teruggestuurd.
Verrekening: het restitutiebedrag wordt rechtstreeks gecrediteerd in overeenstemming met de geselecteerde wijze van terugbetaling. Retouren van aanbiedingen/bundels: bundels en aanbiedingen kunnen alleen worden geretourneerd als ze compleet zijn.